Respectus Huurdersvereniging

Belangenbehartiging voor de huurders van wooninvest

Respectus 2021: betaalbaar, leefbaar en duurzaam

Betaalbare woningen, leefbaarheid en verduurzaming. Het zijn enkele woorden, maar ze zijn veelomvattend. In 2021 was Respectus gesprekspartner in verschillende overleggen waarin deze thema’s aan bod kwamen. In het jaarverslag 2021 meer daarover.

Respectus pleitte ook in 2021 bij nieuwbouw voor betaalbare woningen. Daarnaast woningen voor ouderen, zodat zij weer kunnen doorstromen vanuit hun bestaande woning, en starterswoningen. Respectus draagt verder graag bij aan initiatieven die de leefbaarheid in wijken bevorderen. Daarnaast zijn we gesprekspartner voor de Lokale Energiestratie (LES) en de werkgroep ‘Van het gas af'. De energie omwenteling loopt tot 2050 en is erop gericht de gemeente CO2-neutraal te maken. Respectus vroeg ook in 2021 met name aandacht voor deugdelijke isolatie van woningen, waardoor het energieverbruik (en de woonlasten) flink teruglopen. Dit zien we terug in verduurzamingsprojecten van WoonInvest-complexen.

Financieel jaarverslag 2021

Alle leden van Respectus hebben via de post het financieel jaarverslag 2021 ontvangen. Ook hebben enkele bestuursleden zich herkiesbaar gesteld. Er zijn geen tegenkandidaten ontvangen, wat betekent dat de heer T. Melkert in de Algemene Ledenvergadering kan worden herbenoemd voor drie jaar. Mevrouw R. Verdu-Lagraauw, lid, heeft zich niet opnieuw verkiesbaar gesteld. Ons tweede penningmeester de heer C. Hoenstok is helaas overleden. We verliezen in hem een uitstekend bestuurslid en trouwe vriend. De heer D. Dompeling en mevrouw W.J. de Ridder zijn de leden van de kascontrole-commissie (het reserve-lid kascontrolecommissie blijft een vacature). Wilt u reservelid zijn of weet u iemand?

Laat het ons weten via secretariaat@respectus.nl. Van harte welkom!

Populair jaarverslag 2021

In het jaarverslag 2021 van Respectus vindt u meer informatie over de belangenbehartiging in het afgelopen jaar. Die stond niet stil! U leest over alle adviesaanvragen die wij ontvingen van WoonInvest. Wij maakten ons ook druk om goede lokale prestatieafspraken met voldoende sociale huurwoningen en ruimte voor starters. We ondersteunden de Adviescommissie van bewoners in het Oranjekwartier. Word ook lid en help mee de stem van huurders te laten horen. Leden van Respectus zien nog een beeldend jaarverslag tijdens de Algemene Ledenvergadering op 18 mei 2022. Ook zijn verschillende leuke presentaties gepland. Alle leden hebben een uitnodiging ontvangen. We zien de leden graag!

Als u nog geen lid bent van Respectus, geef u dan op via deze site

Lees hier het jaarverslag 2021 in tekst en beeld.